El passat 20 de gener es va reunir un grup d'alumnat de 1r de
Batxillerat i de 4t d'ESO de la matèria optativa de
Biologia, acompanyat per Josep Escrig i Roser Bosch, en una
primera sessió de debat per a preparar la participació del Centre en la
2ªEdició del Parlament Científic Jove Català que es celebrarà a
Barcelona els propers 6, 7 i 8 d'abril. Es tracta d'un
programa destinat a preparar el jovent com a ciutadans actius dins de
la societat del coneixement mitjançant el debat, la negociació i el
coneixement en temes de ciència. Els principals objectius són:
- Introduir els estudiants en els procediments parlamentaris en temes de ciència i recerca.
- Contribuir perquè els estudiants formin opinions qualificades i avaluar temes complexos.
- Promoure la interacció entre científics i joves.
Aquesta iniciativa, a la seva tercera edició, està organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació en el marc del projecte European Student Parliaments, iniciat i coordinat per la Fundació Wissenschaft im Dialog i finançat per la Robert Bosch Foundation i Bayer Science & Education Foundation (Alemanya).
L'alumnat que hi està inscrit com a parlamentari està cursant 4t d'ESO (Sergi Pujol, Judith Campos,
Alex Bornay i Miquel
Solé). L'organització els ha assignat a cadascun un tema científic
d'actualitat a l'entorn del qual podran participar en el debat. Als dos primers
alumnes els correspon "La Biologia Siontètica", al tercer "Els nous
escenaris biomèdics i biotecnològics de la reproducció humana" i al
darrer "Els nous coneixements sobre el cervell humà".
Amb l'objectiu d'aconseguir una àmplia participació del centre en
aquest esdeveniment, el Seminari de Biologia va oferir a l'alumnat de
1r de Batxillerat que cursa la matèria de Biologia la possibilitat
d'inscriure's com a alumnat assessor per a un dels 3 temes de debat. Els
qui s'hi van apuntar són: Quim
Piqueras, Ferran Pellejero, Ruben Casillas, Andrea Jesus,
Paula Arias,
Judith Villegas, Guillem
Pons, David Gijón,
Patricia Martin i Laura Marí. Durant el febrer i el març l'alumnat voluntari de 4t d'ESO i
de 1r de Batxillerat traslladaran el debat d'aquests temes a l'alumnat
de 3r i la resta de 4t d'ESO, per tal que els nostres representants al Parlament
Jove puguin fer una aportació rica i aprofundida.
Esperem que iniciatives com aquesta reverteixin en una major participació de la ciutadania més conscient i crítica en les qüestions ètiques i polítiques que tenen una implicacio de la ciència. Seguirem informant!